Archiwum kwiecień - czerwiec 2014
Gmina Wiśniew w bieżącym roku po raz kolejny ubiega się o środki finansowe w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w ramach programu „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie województwa mazowieckiego”.
Dotychczas dotacja obejmowała 100% zadania związanego z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwieniem odpadów zawierających azbest. W bieżącym roku fundusz po raz pierwszy w regulaminie programu wprowadził zmianę warunków dofinansowania. Obecnie gmina może otrzymać dotację w wysokości do 85% wartości zadania. Pozostałą kwotę czyli ok. 15% poniosą właściciele nieruchomości, na której znajdują się wyroby azbestowe.
Gmina Wiśniew bezpłatnie przygotowuje dokumentację oraz wniosek, który zostanie złożony do WFOŚiGW w Warszawie w dniu 14 kwietnia 2014 roku.
W tym roku szacowane (uśrednione) koszty na podstawie złożonych ofert mogą wynieść 10,15 zł/m2 za demontaż, odbiór i utylizację azbestu oraz 6,24 zł/m2 za odbiór i utylizację azbestu złożonego luzem. Właściciel nieruchomości będzie pokrywał ok. 15% z całościowej kwoty.
Informujemy, że koszty te mogą ulec zmianie w zależności od wysokości dotacji przyznanej przez WFOŚiGW oraz oferty złożonej przez wykonawcę prac, który zostanie wyłoniony w drodze postępowania przetargowego.
Mieszkańcy gminy, którzy złożyli wnioski o dofinansowanie usuwania azbestu na 2014 r. proszeni są o zgłoszenie się do Urzędu Gminy Wiśniew pok. 17, w terminie do 10 kwietnia br. w celu podpisania stosownej umowy.
Wnioski mieszkańców, którzy nie wyrażą zgody na podpisanie umowy nie zostaną ujęte w programie w 2014 roku.
Podziel się artykułem