Archiwum styczeń-marzec 2016
Uprzejmie informujemy, iż w sposób ciągły trwają zapisy osób, które chcą zgłosić eternit do utylizacji. Rokrocznie Gmina Wiśniew ubiega się w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. W bieżącym roku gmina może otrzymać dotację w wysokości do 85% wartości zadania.
Pozostałą kwotę czyli ok. 15% poniosą właściciele nieruchomości, na której znajdują się wyroby azbestowe. W 2015 r. koszty realizacji zadania wyniosły 570,79 zł/tonę za demontaż, odbiór i utylizację azbestu oraz 365,86 zł/tonę za odbiór i utylizację azbestu. Obecnie przygotowujemy wniosek, który zostanie złożony 25 stycznia 2016 r. W związku z powyższym prosimy zainteresowanych utylizacją azbestu o kontakt z pracownikami Urzędu Gminy pok. nr 17, tel. (25) 64 17 313 wew. 111.
Przypominamy, że zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane przed dokonaniem wymiany pokrycia dachowego należy dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Siedlcach, co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem prac.
Podziel się artykułem