Archiwum październik-grudzień 2020
Od 26 października funkcjonowanie szkół zostało czasowo ograniczone. Nie oznacza to jednak, że uczniowie zostali pozbawieni innych form zdobywania wiedzy, poza "zwykłymi" lekcjami. Jedną z możliwości, jakie daje uczniom szkoła w Wiśniewie, jest udział w pozalekcyjnych zajęciach prowadzonych poprzez platformę "Być jak Ignacy".
Grupa dziewcząt z klasy 6b, czyli koło naukowe Odkrywcy prowadzone przez panią Magdalenę Jurzyk, po raz drugi bierze udział w programie "Być jak Ignacy". W tym roku szkolnym jest to już V edycja pod hasłem: "Nauka to przyszłość", a podczas niej uczniowie dowiedzą się:
- Jakie mogą być konsekwencje eksploatacji planety?
- Co przyniesie rozwój technologii?
- Jak za kilkadziesiąt lat może wyglądać świat?
Na te oraz na inne pytania na pewno znajdą odpowiedź w czasie zajęć, które podzielone są na cztery etapy i będą trwały do 31 maja 2021 r. Obecnie realizowany jest I etap dotyczący rodzajów i źródeł energii oraz energii odnawialnej. W kolejnych dziewczęta zdobędą wiedzę na tematy dotyczące ekologii i zmian klimatu, transportu i "miastprzyszłości" oraz technologii cyfrowych, Internetu i programowania.
Pierwsze spotkanie grupy odbyło się w październiku - jeszcze w sali lekcyjnej - ale kolejne, ze względu na czasowe ograniczenie funkcjonowania szkół, realizowane są już w domach przed komputerem. Dzieci mogą w nich uczestniczyć dzięki multimedialnym scenariuszom zajęć w formie interaktywnych prezentacji przygotowanych na zlecenie Fundacji PGNiG S.A. im. Ignacego Łukasiewicza. Każde zajęcia to dawka nowych informacji i wiele ciekawych zadań do wykonania, co pozwala dzieciom łączyć naukę z zabawą, sprawdzać wiedzę, ale też wykazywać się kreatywnością.
Poprzez takie działania realizujemy jedno z założeń organizatora jakim - oprócz popularyzacji wiedzy z dziedziny nauk matematyczno-przyrodniczych i historii polskiej myśli technicznej oraz kształtowania postaw patriotycznych - jest promowanie działań edukacyjnych opartych na aktywnym doświadczaniu, obserwowaniu i tworzeniu sytuacji bliskich naukowym dziedzinom wiedzy.
Magdalena Jurzyk
nauczyciel Zespołu Oświatowego w Wiśniewie
Galeria zdjęć
Podziel się artykułem